Cursul de Etnografie şi Folclor literar românesc se adresează studenţilor de la Facultatea de Litere şi Ştiinţe ale Comunicării, din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare”, Suceava, specializarea Limba şi literatura română - Limba şi literatura modernă (franceză, germană) forma de Învăţământ la Distanţă (ID).
- Formator: Claudia Costin
- Formator: Ioana-Crina Prodan
Objectifs du cours
- acquérir le métalangage spécifique à l’explication du fonctionnement phonétique du français;
- appliquerles outils conceptuels relatifs aux principaux phénomènes phonétiques en français dans l’acte de production orale ;
- mettre en relationla composante phonétique de la production discursive avec ses aspects morphologiques, sémantiques, syntaxiques et pragmatiques ;
- identifier, expliquer et comparer les mécanismes de production des phonèmes de la langue française vivante et des faits de prosodie
- décoder et réaliser la transcription phonétique
- identifier différents types d’accents en français
- Formator: Nicoleta-Loredana Morosan
- Formator: Ioana-Crina Prodan
Obiectivele cursului
Obiectivele specifice (operaţionale) care au stat la baza elaborării cursului de Limba română contemporană, destinat studenților din anul I, ID, au fost următoarele :
- Formarea unei atitudini active faţă de limbă, concepută ca unitate în diversitate, cu interacţiuni între variante şi compartimente, cu normele implicite şi academice care generează funcţionalitatea, mereu în devenire, impusă de nevoile de comunicare ale societăţii actuale.
- Crearea deprinderilor de a interpreta structuri lingvistice diverse, din perspectiva modului specific de organizare a limbii române literare actuale, corelînd cunoştinţele dobîndite pe parcursul traseului de studii.
- Prelucrarea optimă a informaţiilor de specialitate, în vederea redactării şi susţinerii unor lucrări ştiinţifice sau în rezolvarea adecvată a subiectelor cu care se va confrunta absolventul, în ipostaza de candidat la concursul de titularizare în învăţămînt şi apoi în activitatea didactică de la catedră (definitivat, examene de grad).
- Cunoaşterea și aprofundarea principalelor perspective teoretice elaborate de lingvişti de prestigiu din domeniu.
- Formator: Monica COCA
- Formator: Ioana-Crina Prodan
- Formator: Ioana-Crina Prodan
- Formator: Monica Timofte
OBJECTIFS GENERAUX
- la familiarisation des étudiants avec la civilisation et la littérature françaises du XVIIe siècle;
- la connaissance des moments les plus importants et des grands auteurs;
- l’analyse de quelques œuvres représentatives pour l’illustration de la doctrine classique, des genres de l’époque;
- la compréhension de la complémentarité de l’étude synchronique avec celle diachronique, un regard sur l’évolution des genres;
- l’approfondissement du statut de l’œuvre littéraire, du rapport au discours littéraire;
- le cours garantit aux étudiants des connaissances essentielles sur la littérature du XVIIe siècle, il les aide à établir quelques concepts littéraires importants, il offre des méthodes de l’interprétation de l’œuvre dramatique et de l’œuvre en prose.
- Formator: Cristina Drahta
- Formator: Ioana-Crina Prodan
Obiectivele cursului
Parcurgerea materialului de studiu urmăreşte:
- dezvoltarea limbajului literar;
- însuşirea unor noţiuni semnificative privind evoluția literaturii române din epoca medievală până la scriitorii postpașoptiști;
- interpretarea din perspectivă modernă a unui text literar din epoca medievală, pașoptistă și postpașoptistă;
- formarea spiritului critic și a unui discurs critic;
- însuşirea unor noţiuni generale privind:
- existența primelor elemente de literatură română;
- curentele literare (iluminism, romantism) și influența lor asupra creațiilor literare din perioadele studiate;
- apariția și evoluția unor genuri și specii literare (romanul, nuvela, eseul, comedia, drama istorică.
- Formator: Claudia Costin
- Formator: Ioana-Crina Prodan
Citirea atentă a textelor cuprinse în culegere (cu un dicţionar Petit Robert sau Larousse la îndemână), traducerea lor şi semnalarea principalelor probleme de ordin fonetic, lexical sau morfo-sintactic, analizarea punctelor de vedere prezentate în fiecare text, rezolvarea exerciţiilor vor conduce la ameliorarea competenţei de exprimare orală a studenţilor, la depăşirea principalului obstacol cu care se confruntă aceştia : frica de a vorbi într-o limbă străină.
- Formator: Cristina Drahta
- Formator: Corina Iftimia
- Formator: Ioana-Crina Prodan
Objectifs du cours
- acquérir le métalangage spécifique à l’explication du fonctionnement phonétique du français;
- appliquer les outils conceptuels relatifs aux principaux phénomènes phonétiques en français dans l’acte de production orale ;
- mettre en relation la composante phonétique de la production discursive avec ses aspects morphologiques, sémantiques, syntaxiques et pragmatiques ;
- identifier, expliquer et comparer les mécanismes de production des phonèmes de la langue française vivante et des faits de prosodie
- décoder et réaliser la transcription phonétique
- identifier différents types d’accents en français
- Formator: Nicoleta-Loredana Morosan